لایحه افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی

لایحه افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی

به گزارش روابط عمومی دکتر احمد دنیامالی ، لایحه افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی، که در مجلس دهم کلید خورده بود و بدلیل عدم حمایت مسئولین وقت در حال گرفتن مصوبه نهایی در مجلس وقت بود ولی با آغاز مجلس یازدهم و با حضور دکتر دنیامالی بعنوان نماینده بندر انزلی و با رایزنی کارشناسانه ایشان برای دومین بار در مجلس یازدهم مورد موافقت نمایندگان مجلس قرار نگرفت .
لایحه افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی روز گذشته مورخ ۱۴۰۲/۹/۱۲ و برای دومین بار طی چند ماه گذشته در مجلس یازدهم برای تصویب ارایه شد که با مخالفت نمایندگان مواجه شد. لازم به ذکر است شورای نگهبان قبلا لایحه افزایش ۱۰ هزار هکتار به منطقه آزاد انزلی را به لحاظ قاعده کلی و همچنان مغایرت با قانون اساسی منتفی اعلام کرده بود.

دکتر دنیامالی نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه از نظر کارشناسی نمی‌توانیم در چندین نقطه پراکنده محدوده گمرکی داشته باشیم و بخواهیم شهرک‌های صنعتی را بر این اساس ایجاد کنیم و اصولا منطقه آزاد نمی‌توانند از تعداد زیادی نقاط منفصل و پراکنده تشکیل شوند. الان بیش از ۲ هزار هکتار اراضی که قبلاً بوده همچنان بدون فعالیت در منطقه آزاد مانده و مورد استفاده قرار نگرفته است