کیفی‌سازی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه آموزش است

کیفی‌سازی از مهم‌ترین موضوعات در حوزه آموزش است

” نماینده مردم بندرانزلی در نشست با مدیران و کادر اجرایی مجتمع مدارس سما انزلی گفت: کیفی‌سازی از مهم‌ترین مباحث و موضوعات در حوزه آموزش‌و‌پرورش و آموزش عالی کشور است.”

به گزارش روابط عمومی دکتر احمد دنیا‌مالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در نشستی صمیمانه با مدیران و کادر اجرایی مجتمع مدارس سما بندرانزلی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گسترش در نظام آموزشی کشور بودیم و دانشگاه‌ها و رشته‌های مختلف در بسیاری از شهرهای کشور ایجاد شد که این امر از یک سو فرصت و از سوی دیگر تهدید به شمار می‌رود.

دکتر دنیا‌مالی ادامه داد: یکی از مباحث مهم در سطح آموزش‌و‌پرورش و آموزش عالی، بحث کیفی‌سازی بوده و آن‌چه برای ما بسیار حائز‌ اهمیت است، کیفیت خدمات آموزشی می‌باشد.

نماینده مردم بندر انزلی در خانه ملت با تاکید بر اهمیت در حوزه فرهنگی و تربیتی در آموزش‌ و‌پرورش، تصریح کرد: انتظار ما از مجموعه سما انزلی این است که علاوه بر مباحث علمی و آموزشی، در حوزه‌های تربیتی و فرهنگی نیز عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

دکتر احمد دنیا‌مالی یادآور شد: اگر فرزندان ما در محیط خانه و مدرسه به درستی تربیت شوند، علم آنان نیز متعهد و در راستای خدمت به میهن خود و بشریت خواهد بود. فرزندان ما باید در محیط مدرسه و دانشگاه، برنامه‌ریزی، داشتن نگاه بلند‌مدت، کار مستمر و تلاش و کوشش را بیاموزند و بی‌تردید جامعه‌ای که اهل برنامه‌ریزی و کار مستمر نباشد، دچار اختلالات و مشکلات فراوانی خواهد شد.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای داشتن جامعه موفق باید به آموزش‌و‌پرورش و معلمان توجه بیش‌تری شود، افزود: کار بر روی انسان‌ها، سخت‌ترین کار بوده و به همین جهت معلمی شغل انبیا و یک کار معنوی تلقی می‌شود.

دکتر احمد دنیا‌مالی با بیان اینکه کشور ما نیازمند کار زیربنایی در حوزه آموزش‌و‌پرورش است، اذعان داشت: باید جامعه را به سمت فرهیختگی پیش ببریم و فرهیختگی نیز از مدرسه و دانشگاه آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید در شیوه‌های آموزش دگردیسی و تغییر اساسی صورت گیرد، گفت: لازم است در کنار آموزش، دانش‌آموزان را با حوزه تحقیق و پژوهش و کار کارگاهی آشنا کنیم.

دکتر احمد دنیامالی با اشاره به موفقیت‌های شهرستان بندرانزلی در حوزه آموزش‌و‌پرورش، مطرح کرد: اگرچه انزلی طی چند سال اخیر در حوزه آموزش‌و‌پرورش حرکت جهشی داشته و از رتبه ۷۴۰ کشوری به رتبه ۳۱۰ رسیده و از جایگاه ۲۳ استان به ۵ شهرستان نخست ارتقا یافته است، با این‌حال ما همچنان با شرایط مطلوب فاصله داریم.

نماینده مردم بندر  انزلی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در صورتی‌که مجموعه سما انزلی با قوت و قدرت بیش‌تری کار کند،رتبه آموزش و پرورش شهرستان در سطح ملی بیش از پیش ارتقا خواهد یافت.