عملکرد بانک‌ها در حوزه مسکن قابل دفاع نیست

عملکرد بانک‌ها در حوزه مسکن قابل دفاع نیست

به گزارش روابط عمومی دکتر احمد دنیامالی ، نماینده شهرستان در مصاحبه با پایگاه خبری تحلیلی خطوط، به عنوان عضو شورای عالی مسکن و شهرسازی گفت: در رابطه با مستاجران طرحی در مورد اجرای مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است که امیدوارم در جلسه آتی این طرح نهایی شود تا کمکی به توانمندی مستاجران شود و در بخش تسهیلات این افراد پرداختی‌های بیشتری صورت گیرد.
وی ادامه داد: در مورد بحث تولید مسکن گزارشاتی که داشته‌ایم، حدود ۳۰ هکتار زمین واگذار شده و ۲۰ هکتار دیگر نیز در حال کارسازی است. مجموعا ۵۰ هکتار زمین در حوزه مسکن اختصاص پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص تسهیلات بانک‌ها در حوزه مسکن مطرح کرد: در بحث تسهیلات همچنان نارضایتی‌های خود را داریم. عملکرد بانک‌ها قابل دفاع نیست. رئیس‌جمهور یک گروه ۴ نفره شامل وزیر اقتصاد، وزیر راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی را مامور کرد که آسیب‌شناسی‌های لازم را انجام دهند تا راهکار‌های لازم را بتوانیم ارائه دهیم.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین موضوع بحث مصوبات پیشنهادی وزارت راه است. در حال حاضر سقف در نظرگرفته شده برای تسهیلات مسکن بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان است. با توجه به تورم موجود پیشنهاد بر این است که این مقدار به ۵۵۰ میلیون تومان ارتقا پیدا کند، اما هنوز تصویب نشده است.
وی ادامه داد: تا الان ۱۱۱ هزار میلیارد تومان به حوزه مسکن اختصاص داده شده، آنچه که ما پیش‌بینی داشتیم در سال اول ۳۶۰ میلیارد تومان و در سال دوم ۴۵۸ میلیارد تومان بود. لذا فاصله زیادی تا عددی که درنظر گرفته شده، وجود دارد.
عضو شورای عالی مسکن در پایان گفت: در کل اگر بخواهم نمره‌ای در این خصوص دهم، زیر متوسط است. امیدوار هستیم انشاالله با پیگیری‌های رئیس‌جمهور و وزارت راه و شهرسازی بتوانیم گزارش عملکرد مناسبی در قسمت تولید و تحویل مسکن به مردم ارائه دهیم