حفظ انسجام ملی و حمایت از قهرمانان ورزشی

حفظ انسجام ملی و حمایت از قهرمانان ورزشی

به گزارش روابط عمومی دکتر احمد دنیامالی ، راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی در تشریح جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با حضور احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به منظور ارزیابی برنامه‌های وی، عنوان کرد: در ابتدای این نشست آقای دنیامالی به ارائه برنامه‌های خود در وزارت ورزش و جوانان اقدام و نقطه نظرات نمایندگان کمیسیون فرهنگی در این خصوص را دریافت کرد. از موارد مهمی که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بر آن تأکید داشت، ضرورت توجه به حکمرانی جمهوری اسلامی در ورزش به عنوان یکی از برنامه‌های مهم خود در این وزارتخانه بود.

وی با بیان اینکه ضرورت برنامه‌ریزی برای المپیک بعد در لس‌آنجلس و کسب موفقیت بیشتر در آن، نسبت به المپیک پاریس، اقتضا می‌کند برنامه‌ریزی جامعی را برای ورزش قهرمانی کشور داشته باشیم، تصریح کرد: از برنامه‌های مهم وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که در کمیسیون فرهنگی مطرح شد، ضرورت تمرکز بر کشف استعداد برای رشته‌های المپیکی و قهرمانی -که ظرفیت مدالآوری داریم- است. برای این مهم هم ضرورت طراحی و برنامه‌ریزی و استعدادیابی براساس قانون شرح اهداف و اختیارات ورزش و جوانان مورد تأکید دنیامالی و اعضای کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برنامه‌ریزی، طراحی و پیش‌بینی‌پذیر کردن ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برای رسیدن به اهداف قانون برنامه هفتم توسعه از دیگر دغدغه‌های کمیسیون فرهنگی بود که در این جلسه با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد. از برنامه‌های مهم دنیامالی که در این جلسه طرح شد، توجه به تقویت عرصه فرهنگی فعالیت‌های ورزشی در سطوح مختلف هیات‌های ورزشی و فدراسیون‌ها است.

راستینه ادامه داد: نکات مهمی که وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی طرح کرد، با توجه به هزینه‌های سنگینی که برای تربیت قهرمانان و رسیدن به قله‌های قهرمانی انجام می‌شود، حفظ این قله‌های قهرمانی با فعالیت فرهنگی اثربخش باید در دستورکار این وزارتخانه قرار بگیرد تا سرمایه‌های قهرمانی کشور را به راحتی از دست ندهیم و دچار آسیب نشود.

وی با بیان اینکه تمرکز بر حمایت از قهرمانان ورزشی از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت، افزود: همچنین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تأکید بر تقویت حوزه جوانان در این وزارتخانه -که از موارد مورد غفلت قرار گرفته در دولت‌های مختلف بوده است- را از برنامه‌های اصلی خود اعلام و تأکید کرد ما نیازمند یک حمایت ملی برای حوزه جوانان هستیم، لذا درصورت مسئولیت در وزارت ورزش تلاش خواهم کرد در دولت به سمت اصلاح ساختارهای حمایت از جوانان حرکت کنیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حمایت از جوانی جمعیت براساس قانون جوانی جمعیت مورد تأکید وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بود، اضافه کرد: برنامه دنیامالی برای انجام این مهم، حرکت به سمت برنامه‌ریزی لازم برای حمایت از تسهیل ازدواج جوانان است که نیازمند اصلاح ساختارهای حوزه جوانان خواهد بود.

طبق اعلام سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، ضرورت توجه به اصلاح اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی و همچنین لزوم حرکت به سمت چابک‌سازی ساختار عمرانی وزارتخانه در حوزه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام هم که مورد تأکید کمیسیون و وزیر پیشنهادی ورزش بود، در این جلسه به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

راستینه در پایان با بیان اینکه در مجموع جلسه خوبی با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در کمیسیون فرهنگی مجلس داشتیم، افزود: به نظر می‌رسد نمایندگان کمیسیون فرهنگی نسبت به دغدغه‌هایی که داشتند، پاسخ‌ گرفتند. البته ما در کمیسیون فرهنگی در جلسه دیگری خدمت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان خواهیم بود و بیشتر از گذشته درخصوص چالش‌های پیش روی این وزارتخانه بحث و گفت‌وگو خواهد شد.