تاکید دکتر احمد دنیامالی بر ظرفیت سازی برای جوانان و بانوان

تاکید دکتر احمد دنیامالی بر ظرفیت سازی برای جوانان و بانوان

به گزارش روابط عمومی دکتر احمد دنیامالی و به نقل از ایسنا، ابراهیم رضایی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با احمد دنیامالی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: آقای دنیامالی ضمن تشریح سابقه و برنامه‌هایش و پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون، از تغییر نگرش در وزارت ورزش و جوانان و لزوم آن گفت و تاکید کرد که کاش اسم این وزارتخانه «جوانان و ورزش» بود.

وی افزود: دنیامالی از توجه و تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اجرای آن سخن گفت و ضمن طرح نگرانی‌های خود را درباره جوانان بیان داشت که باید بیشتر روی جوانان تمرکز کنیم. همچنین بر اجرای مصوبات مجلس و فعال‌سازی شورای عالی جوانان و استفاده از ظرفیت رئیس جمهور و دولت در حوزه جوانان تاکید کرد.

رضایی ادامه داد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره‌ای به المپیک این موضوع را مطرح کرد که باید از همین الان برای المپیک 2028 لس‌آنجلس برنامه‌ریزی کرده و حضور حداکثری و چند برابری داشته باشیم. همچنین با اشاره به موضوع برنامه‌ریزی برای بازی‌های آسیایی تاکید کرد که می‌توانیم شگفتی‌ساز باشیم. دنیامالی اعلام کرد باید نگاه تخصصی داشته باشیم و از نرم‌افزارهای قهرمانی استفاده کنیم و اینکه مهم‌ترین کار برای موفقیت و برای رسیدن به این اهداف، برنامه‌ریزی، اجرا، استمرار در آن و پایش است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از سفرهای بیهوده در حوزه ورزش گفت که بسیاری از این سفرها عایدی ندارد و جلوی سفرهای غیرضروری را خواهد گرفت. همچنین اعلام کرد که باید در فدراسیون‌های جهانی و آسیایی افراد مدنظر خودمان را حمایت کنیم تا منافع ملی را فدای مصالح خودشان نکنند.

وی اضافه کرد: دنیامالی در پاسخ به سوال نمایندگان درباره محرومیت ورزش و قایقرانی جمهوری اسلامی ایران در گذشته و بعد از دوره‌ای که او در در فدراسیون قایقرانی مدیریت داشته، توضیح داد که او عضو موثر فدراسیون جهانی قایقرانی بوده و بچه نظام است و نه تنها علیه کشور کاری نکرده و بلکه برای ورود سرپرست وقت فدراسیون قایقرانی به فدراسیون جهانی پیگیری کرده و هیچ وقت علیه ورزش ایران اقدامی نکرده است.

نماینده دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دنیامالی بر ورزش زنان تاکید کرد و گفت که هر چقدر در حوزه زنان سرمایه‌گذاری کنیم، نتیجه خیلی خوبی خواهد داد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در المپیک آینده حداقل ۲۰ سهمیه در حوزه بانوان بگیریم و حوزه ورزش بانوان برای من بسیار مهم است و به صورت ویژه در این حوزه کار می‌کنم.

رضایی ادامه داد ؛ نماینده مردم بندرانزلی همچنین با تاکید بر پدیده مهاجرت ورزشکاران ضمن ابراز نگرانی به برنامه های خود در این زمینه اشاره کرد ، ایشان همچنین بر استفاده از ظرفیت جوانان و بانوان ، ایجاد عدالت در توزیع امکانات ورزشی و مقابله با مافیای ورزش و توجه به امور فرهنگی و پیشکسوتان تاکید ویژه داشتند